Вдигнете ръка, ако сте чували тези неща от клиенти преди, по време или след посещение в салона!
„Можеш ли да ме вместиш за маникюр, педикюр, вежди и мигли в 17 ч. в петък?“
Това е ужасяващото съобщение, което често получаваме в четвъртък вечер, преди уикенда, от клиента, който смята, че работим денонощно и сме готови да останем да си доработим до малките часове на нощта.
„Имаме ли време да добавим някаква декорация – набелязала съм си супер детайлни декорации от интернет.“
Въпроси като този не са подходящи, когато сте с плътно зает график и нямате излишна минута за клиента, който сте записали „само за класически маникюр“.
„Не се притеснявай – сама съм си свалила гела/гел лака, за да ти спестя време!“
Въпреки че се прави с най-добри намерения, премахването у дома носи повече вреда, отколкото полза – с вероятно увреждане на нокътната плочка.
„Можеш ли да ми оправиш ноктите? Само на месец са, но имам няколко счупени…“
Клиентът Ви е с вече доста израснали нокти и счупен свободен край – въпреки това иска безплатна поправка. В такива ситуации е добре да можете да отстоявате позицията си – клиентът трябва да идва навреме за следващото си посещение. Поправката на счупен нокът след като ноктите вече са израснали не трябва да е за Ваша сметка.
„Трябва ли да използваме лампата? Чувала съм, че причинява рак.“
Това е мит, който продължава да се появява периодично. Наличието на множество стряскащи сензационни статии, които се появяват редовно в социалните мрежи и интернет пространството, често предизвиква недоверие при клиентите. Водещи в областта специалисти дават експертно мнение, което ги опровергава. Въоръжете се с реални факти и бъдете готови за отговор.
„Може ли да хапна по време на маникюра?“
Не, ние не искаме мазнини от храна върху тези чисти, подготвени нокти. Обяснете на клиентите си, че прахът и изпаренията могат да станат част от обяда им и това замърсяване може да навреди на тяхното здраве – и на Вашите продукти също :).
„Оставям ноктите ми да дишат за известно време.“
Подгответе се с отговор на това твърдение – НОКТИТЕ НЕ ДИШАТ! Обяснете на клиентите си, че увреждането и изтъняването на ноктите след премахване на изкуствено покритие може да се дължат на множество причини и отстраняването на покритието за известен период няма да възстанови повредения нокът. Предложете подходяща терапия.
„В салона наблизо маникюрът е по-евтин…“
Оценявайте се правилно – Вие най-добре знаете какво е качеството на Вашите услуги и продукти и каква квалификацията притежавате, за да го докажете. Напомнете на клиентите си, че плащат за всичко това, което получават.
„Забравих си портфейла вкъщи – може ли да платя по-късно?“
Реално, това би могло да е безобидна грешка, но има много начини тя да бъде избегната. Обърнете специално внимание на нови клиенти – препоръчително е предплащане на услугата в тези случаи. Не забравяйте, че когато клиентите Ви ходят в ресторант, след като похапнат не отиват на следващия ден да си платят – клиентите трябва да уважават Вашия труд.
„Маслото за кожички ли? О, още ми е на дъното на чантата!“
Всеки професионалист знае, че грижата след процедура е продължение на услугата – затова опитвайте се да окуражавате добрите навици на клиентите. (Употребата на масло за кожички е един от тях. Напомняме Ви, че получавате отстъпка при поръчка на 6 или 12 масла за нокти, които да препродавате на клиентите!)
„Часът ми е след 5 минути – може ли да го отменя?“
Препоръчително е в такива случаи да приучите клиентите да оставят капаро (особено нови и непознати) и да са информирани за това кога могат да отменят часа си за услуга. Не трябва да губите време и пари само защото Вашият клиент си е сменил мнението за услугата.
„Искам ноктопластика, но съм чувала, че е лошо за ноктите…“
Единственото „лошо“ нещо тук е поредното погрешно схващане за нашата индустрия. Използвайте това като възможност да научите клиента си кои неща са митове и легенди, както и да го запознаете с някоя от другите Ви услуги. Уточнете, че ноктопластиката е „лоша” само ако бъде премахната или поставена неправилно.
„Знам, че вече си ме лакирала наполовина, но реших да сложим друг цвят…“
Имате ограничено време за услугата и вероятно сте дали достатъчно време на клиента да избере цвета си още в началото – не сте длъжни да го сменяте. Ако имате време и искате да го направите, е приемливо, но в противен случай обяснете, че времето на процедурата не позволява промяна.
„Нямам ли отстъпка – приятелки сме?“
Понякога линията на приятелство може да бъде размита при редовните клиенти, но те все пак са клиенти. Отстъпка за истински приятели или семейство е по Ваша преценка. За всички клиенти използвате време и количество продукт за услугата и сте инвестирали в обучение и бизнес. Цени по договаряне са малко вероятни в други бизнеси, така че защо да бъде с Вашия?
„Извинявай, закъснях с час – можеш ли да ме вместиш?“
Опитайте се да създадете стриктни правила за закъсненията – един така „вмъкнат” закъснял клиент може да обърка целия Ви график.
„Не знам какво искам днес! Ще ми избереш ли нещо?“
Тази фраза има силата да издигне или срине маникюриста. Толкова много възможности за дизайн и нови нюанси на ноктите, но толкова малко време!
„Това изглежда лесно – може да го пробвам вкъщи!“
Някои клиенти мислят, че нанасянето на гел лак или ноктопластика е лесно, когато четката е в ръцете на професионалиста. Точно тези клиенти са същите, които със сигурност ще се върнат, щом осъзнаят, че се нуждаят от професионалист за добрите резултати.
„Може ли да ми направиш форма между квадрат и овал, с остър връх?“
Може да сме виртуози с пилата, но не сме магьосници!