Замисляли ли сте какво означава надписът на опаковките: Само за професионална употреба?
Освен гарантираният произход и качеството на продуктите, той отличава професионалистите от другите потребители. Това е предимство, от което не трябва да се лишавате, когато пристъпвате към избор на продукти.
Изборът на продукти за работа е много важен и зависи от 2 основни фактора:
- категорията на салона
- стратегията на работещия
Имиджът на салона или неговата категория определят ценовата граница на услугите, предлагани в него. Цените на услугите, от своя страна, определят избора на продукти.
Много важно за избиращият класа и марките на продуктите, с които ще се работи, е да прецени правилно целевата група на клиентите на салона.
- Ексцентрична платежоспособна клиентела – рядко срещани много скъпи продукти
- Работеща платежоспособна клиентела – добре рекламирани скъпи продукти
- Средна класа – масови продукти, с доказано качество на средна цена
- Случайна клиентела – всичко, което попадне на ниска цена
При правилно калкулиране, стойността на вложените продукти в една услуга е приблизително 10 % от крайната цена на услугата. Може да използвате тази формула, за да проверите дали сте в правилния ценови сегмент.
Стратегията и познанията на работещия са фактор, който кара продуктите да работят правилно. Добрият маникюрист трябва да познава много добре продуктите, с които работи, за да извлече максимална полза от тях и да създаде доволна клиентела.
Важните неща, които трябва да се знаят за продуктите са:
- съдържание – кой е активният елемент и как въздейства на третираната зона
- начин на работа – всеки продукт има някаква специфика и ако не се употребява според инструктията на производителя, може да не се постигне желания ефект
- работа със система от продукти на една марка – няма универсален продукт, който да работи във много посоки и да задоволи потребностите на всички клиенти. Всеки уважаващ себе си производител създава продукти, които се допълват взаимно и използването им в препоръчаната последователност води до искания резултат.
Тази информация е много важна, не само за добрата работа на маникюриста, но и за неговото финансово израстване. Познанията за работата на продуктите дава възможност след оценка на състоянието на клиента да му се препоръчат най-правилните продукти за домашно ползване. Така идва много бързо желания резултат на подобрение, а това е равно на доволни клиенти, които водят след себе си други клиенти.Предлагането на продукти за домашно ползване от професионалистите е много важен етап от цялостното обслужване на клиента.
Вие сте оценили състоянието на зоната, която трябва да бъде третирана в процеса на работа. Това е огромно предимство пред най-добре заредения магазин на света – не го изпускайте. Печелете клиенти и пари с уменията си.